Thursday, October 25, 2012

Hallå torsdag och renoveringssnack

Nu har min förkylning äntligen börjat dra sig tillbaka. 'Bout time!
Snart kan jag komma igång med all den där träningen jag inbillat mig att jag hade utfört om jag inte varit sjuk...
Jag fick flexa musklerna ändå häromdagen då jag fick leverera 90m2 golv hem till huset. Det blev några kilo att bära. Men det är tur det finns snälla karlar både i byggvaruhuset och hemma i mitt hus som hjälper till. Köpte massa fika som tack för hjälpen och gud så glada de blev.
Trots att jag inte bar allt själv så kändes det som om jag tagit ut mig till max och jag var helt slut i flera timmar efteråt.. nä jag var inte riktigt iform det ska gudarna veta..
Igår var vi hem till Jenny och Lucas efter jobb och dagis och käkade köttbullar, sås och potatis.
Nom nom nom... LCHFare kan komma dragandes med vilket blomkålsmos de vill, men det finns fan inte mycket som går upp emot en redig potäta med god sås till.
Vi svängde förbi renoveringsobjektet på hemvägen för att hämta post och där var det fortfarande full fart på snickarna, trots den sena timman..
Nu har de nya väggarna kommit upp. Tjoho!
Till höger i bild är dörren till Dantes blivande rum och till vänster längst ner jämte fönstern blir det ingång till extrarummet. I mitten blir alltså kök och vardagsrum i ett stort flöde liksom.. hallen och huvudingång är runt kröken innan Dantes rum.



Längtar ihjäl mig tills vi kan flytta in och börja tapetsera, måla och göra fint!

1 comment:

Helgi said...

Hej!

Kul med renovering :)

Mitt namn är Helgi och jag jobbar på byggforumet Byggla där hemmafixare skriver om sina olika pågående projekt!

Jag skulle tycka det vore jätteskoj om du ville skriva lite hos oss? Jag skulle kunna skicka en liten välkomstpresent i så fall :)

Hör gärna av dig till mig på mejl så berättar jag mer, helgibyggla@gmail.com

Vi hörs!
Helgi