Wednesday, October 10, 2012

Nytt dagis och nytt hem

Tisdagen innebar första dagen på Dantes nybyggda dagis!
Samma barngrupp och samma fröknar, men en helt nybyggd byggnad. Dante var väldigt förväntansfull såklart, de har ju gått och kollat på hur det byggts i ett år ungefär, så nu, äntligen!
Jättefint var det och jag hoppas att detta ska kännas som en nystart för honom.. Han har inte nämnt något om P på ett tag nu och när jag frågar säger han att fröken passar P och att han inte känner sig rädd eller ledsen längre. Måtte det vara hundra procent sant och måtte det hålla i sig!
Jag fick tålmodigt vänta en lång stund när jag hämtade igår, de var ute och lekte och jösses vad mycket roliga grejer där fanns att utforska såklart.
Väl hemma bytte jag bara skor och jacka innan vi gav oss ut i solen igen, Vi tog en promenad bort till vårt hus för att hämta lite saker vi missat att packa.
Så här fint är det hemma nu.



Vi kikade runt lite och packade med oss det vi skulle innan vi gav oss av hemåt igen. Nu med Dante på sin cykel.

No comments: