Tuesday, October 2, 2012

Monday -no fun day

Släpade en motvillig kropp ur sängen igår morse.
Att hålla på och sova för få timmar under helgen får man betala i efterskott. Med ränta som hos maffian typ.
Jag kom upp iaf, lockade och pockade upp en liten trötter och fick iväg oss till dagis och jobb.
Jag var lika trött hela dagen, men när det var dags att hämta fröet hade i alla fall han tveklöst piggnat till.
Väl hemma fick vi kratta ur diket som var proppfullt av nedfallna löv, det här förbannade evighetsregnandet gör ju att jag riskerar översvämmas om det inte är fritt flöde i diket. Dante serverades makaroner och köttbullar i en plastbytta med en av hans stolar som bord.
Framför tvn dessutom.
Ja, vi har ju inget köksbord kvar och det mesta annat är packat på höjde i dressingroomet, så vi får köra lite på lösen så där, till Dantes stora glädje.
Jag slängde i mig en 'omelett' som egentligen var några ägg jag knäckte i pannan och vispade runt  i lite.
En näve Dumlekolor till efterrätt slank det oxå ner innan jag fortsatte packandet och bärandet av lådor och möbler.
Jag vek en tvätt och hängde upp en ny, städade av golven av någon outgrundlig anledning, de ska ju ändå rivas upp, duschade liten, nattade liten, babblade i telefon och svimmade sedan i säng själv.

No comments: