Monday, October 22, 2012

Fredagsmys-lördagssjuk

I fredags kände jag mig halvrisig.. Som om förkylningen kom krypande. Jag började bli hes och snorig.
Dante hade tid hos tandläkaren på förmiddagen och efter vårt besök där åkte vi hem och kurerade oss i väntan på kvällen. Då fick vi nämligen besök av min kompis Pernilla. Jag grundade med två konjak för att skrämma iväg förkylningen och det gick fint under fredagskvällen åtminstone.
På lördagen var det inte lika kul..
När Pernilla åkte hem till sitt kraschade jag i säng, tog tempen och jorå, feber. Knappt någon röst alls och väldigt snorig.
Dante var helt underbar hela dagen och rådde sig själv i lek och annat. Jag hasade mig upp och vispade ihop lite mat till fröet i omgångar men annars låg jag rätt ut och kippade efter luft mellan hostattackerna. Typ.
Vi som skulle åkte och hälsat på Dantepappan med familj. Så himla trist..

Näe, vi är inte nöjda med denna lördag..

No comments: