Tuesday, November 16, 2010

Back in business

Så var jag på plats igen.
Helgen har spenderats med mitt febriga lilla frö i hemmets lugna vrå.
Fast det blev faktiskt en sväng ner på stan med kompisarna för att käka lite på lördagskvällen, men jag var hemma innan midnatt igen.
Precis som Askungen, skura, tvätta, jobba dagarna i ända för att sedan ränna hem tidigast från festen.
Men, det var helt och hållet självvalt och alltså helt okej.
På söndagen blev det en blixtvisit på köpcentrat för att inhandla en ny toastol till lilla toan som håller på att revoveras, och en farsdagspresent till pappa.
Det blev fika med tårta för att fira hans och alla andra pappors dag och jag moffade i mig med god aptit.
Igår vaknade mitt frö och var feberfri!
Åhh härligt!
Vad ska vi då hitta på denna dag då han inte får gå på dagis, (måste ju vara feberfria ett dygn innan de får gå dit igen) men han ändå är pigg?
Jomen va fan vi drar till Ullared vettja!
Vi åkte först vid 12 tiden så vi var nere strax efter 2.
Noll kö. Inte alls mycket folk därinne heller.
Gött!
Julklappar inhandlades tillsammans med en massa andra nödvändiga prylar.
Dante var helt fantastiskt duktig i alla de timmarna vi shoppade därinne.
Jag gormade inte en enda gång. Magiskt.
Vi var hemma sent och idag var det två trötta själar som släpade sig upp för att gå till jobb och dagis.

No comments: