Friday, November 26, 2010

Det handlar om ytan

Imorgon ska jag på fest.
En stor baluns med typ 80 pers, buffé, dj och sånt där.
Festhumöret lyser med sin frånvaro ännu.
Lite, lite har det kanske börjat krafsa bak i magtrakten och det är väl bara att ta tag i det och försöka locka fram det.
Jag bestämde mig för att lite färg på den bleka nosen kanske skulle göra susen så jag rotade fram min gamla flaska Tan Can jag hade gömt längst bak i skåpet sedan sist.
Jag kom ihåg att jag fick skura tamigfasen både väggar och tak sist jag använde det så den här gången var jag lite mer försiktig i mitt vevande med flaskan.
Nu stängde jag in mig bakom duschdraperiet, höll på att kvävas ihjäl av lukten och krafsade panikartat efter öppningen efter en stund och hävde mig flämtande ut efter lite luft.
Badkar och duschdraperi behöver lite mer noggran översyn i morgon men förhoppningsvis är jag då brun om näsan och med festhumöret på topp.

1 comment:

Åsa said...

Nu vill vi allt höra hur festen blev!