Thursday, November 25, 2010

Moment 22

Om jag får byta en uppsättning sängkläder fulla med 'jag-vill-inte-sova-så-nu-vrålar-jag-för-allt-jag-är-värd-ända-från-tårna-tills-jag-får-min-vilja-igenom' spya så kommer jag förlora förståndet.
Jag förlorade det nog lite i kväll då jag rev ur sängkläderna med ett vrål som var ganska uthålligt..
Alltså, är min unge unik på något sätt i detta beteende?
Alla har vi hört talas om femminutersmetoden.
Jo, den har vi testat och åstadkommit ett antal liter spya med den tekniken.
Långt mycket snabbare än på fem minuter kan ju tilläggas.
Så ser jag 'supernanny' på tv.
Där kör det typ samma grej fast de ibland sitter brevid det vrålande barnet.
Jorå, vi har testat det oxå.
Även detta har resulterat i spyor till höger och vänster.
Inte fan kan jag fortsätta med det då!
Eller?
Resultatet blir ju (förutom spyan, en ledsen liten och ett berg med tvätt) att fröet kräker upp sin välling och den eventuella mat han ätit innan, blir hungrig om natten så blir det ett himla spring efter flaska.
Och vad som händer sen? Jo, mycket riktigt, han kissar igenom på grund av all mjölk han häver i sin hungriga kropp och jag förlorar förståndet över de där sabla nerkissade sängkläderna
Sen kedjeröker jag lite.

1 comment:

Åsa said...

Dubbelsuck! Ibland vinner de helt enkelt... Med graviditeten borde följa en kurs i änglars tålamod. Kram på dig!