Thursday, November 11, 2010

Tack o lov för plastad frotté

Finns det blöjor som håller tätt en hel natt?
Antagligen sprutar det ur min unge om nätterna för det är ju själva fasen vad ofta det kissas igenom blöjan.
Jag har provat Libero, Pampers, Huggies, Euroshopper, Willys egna, Coops egna och ICAs egna.
Jag kunde lika gärna klä honom i en rejälare dambinda..
Det byts lakan var och varannan dag och jag prisar gud att jag bor i hus och har egen tvättmaskin.
Vågar inte ens tänka på hur det hade vart att behöva vänta på en tvättid varannan vecka typ..

3 comments:

Trissan said...

Lite tips om hur jag gjorde...kanske kan hjälpa lite..(?) När Charlie ofta kissade genom nattblöjan, så slutade vi med kvällsvällingen & istället fick han smörgås o banan typ innan sängdax, jag tog oxå upp o kissade honom när jag gick till sängs, han sov i princip när jag satt honom på toalettstolen med kiss kom det iaf. Ofta kommer ju vätskan ut efter ca 1-2 tim så det mesta kisset kommer väl runt 22 ca om de somnat 19-20...?!? Annars tycker jag att Up´n Go byxblöjor vill säga i allmänhet höll bättre på natten än vanliga "knäppa på sidan blöjor"....

Anonymous said...

Hallå på dej! Ser att du inte har så kul på nätterna med din son..
Kollade runt lite & såg då nattblöjor, kanske det kan vara något?

www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19

Lycka till!

Mvh
"En f.d ensamstående mamma"..

Linda said...

Trissan :Tips mottages alltid tacksamt!! Jag ska testa att prova dina knep och hoppas mitt frö är lika medgörlig som ditt :)) kram

FD ensamstående mamma: Tusen tack för tipset! Tyvärr var det enbart tillgängligt om man bodde i UK stod det i villkoren :( Men nu vet man ju att det finns en produkt att hålla ögonen öppna efter :)