Wednesday, November 3, 2010

A woman´s gotta do, what a woman´s gotta do

Igår vräkte regnet ner från en mörk himmel.
När vi parkerade på gården stod det en jäkla massa vatten framför infarten som inte rann undan.
På med regnkläder på både liten och stor, fram med spadar och så gav vi oss ut i ovädret och grävde i vårt dike, min skatt och jag.
Jag vågar påstå att det var lika bra träning som vilket gympass som helst, för satan vad tungt det är med genomblöt jord och grästuvor!
Resultatet blev riktigt tillfredsställande, vattnet rinner undan mycket bättre nu och vi slipper ha en stor pöl framför gården..
Vi får fortsätta att dika ur en annan dag då det är dagsljus och kanske inte spöregn heller.
Jag önskade att jag hade en lika fin hatt som mitt frö när jag grävde med regnet rinnande ner i nacken och pissblöta hårtestar limmade sig i ansiktet.

Jag dör 'han är så söt att jag storknar' döden.

Fast nappen fick inte följa med ut.

1 comment:

Sivan said...

Japp, söt som socker är han! :)