Thursday, November 18, 2010

Proud mama!

Igår var det då dags för utvecklingssamtal.
Jag svämmade över av stolthet av allt beröm han fick mitt lilla frö.
Eftersom de tycker att han är duktig med språket, att han går på pottan och sånt där så ansåg de att han är 'mogen' nog att flytta från småbarnsavdelningen till syskonavdelning.
I vanliga fall flyttas barnen efter hur de fyller efter 'äldst först' principen.
Dantes kompis Wille är äldst på avd och ska flyttas, men den här gången bestämde de sig för att frångå traditionen och även se till mogenhet och att barnen får med sig någon kompis i den mån det funkar.
Jag tror nog att det kan bli bra, inne på Dantes avd är de ju 13 pojkar av totalt 17 barn, de flesta grabbarna är ena riktiga tuffingar så där är en evig kamp om vem som är herre på täppan och det är ju såklart jobbigt för både personal och barn.
Kan säkert vara nyttigt för min lille gangster att få tampas med och lära sig av lite större kids.
Ett barn till ska flyttas över, så nu håller jag tummar och tår för att det blir bästaste Elliot som får hänga med sina polare.
Grabbarna grus.
De tyckte att jag ska 'uppmuntra' Dante att på egen hand klara på- och avklädning.
Avklädning är inga större problem, någon dragkedja eller tight resår som kan kärva här o där, men påklädning är det värre med.
Mmm, får nog låta honom göra det själv lite oftare, det blir så lätt att man gör det, dels av gammal vana, men också för att det går fortare.
Typ miljarder gånger fortare.
Men, övning ger färdighet så det är bara att låta (alternativt tvinga) honom att göra det.

No comments: