Wednesday, November 24, 2010

'Jag är en stor kille nu mamma!'

Ja det kan man verkligen tycka!
Mitt frö har gått på pottan i ett bra tag nu, fast bara när han själv har velat typ.
Jag har föreslagit det och har han protesterat har jag inte tvingat honom.
Men han har för det mesta velat och så gott som alltid kissat när han suttit där.
Han har länge sprungit och kissat alldeles själv på pottan om han knatat runt utan brallor,'mamma nu kissar jag ner mig' ( han har alltså hunnit på pottan) men har han fått kallingar på sig har det hänt en del 'olyckor'.
Han har väl trott att han haft blöja på sig.
Idag var första dagen då han haft kallingar på sig hela dagen och inte en enda gång har han kissat i brallan!
Han har gått in på toan, stängt dörren om sig, kissat på pottan, tömt ut det i toan, torkat metmasken, kastat papperet, spolat och tagit på sig kalsonger och byxor.
Ja, jag har tjuvkikat, med handen för munnen och en stolt tår i ögonvrån.
I eftermiddags tittade han ut på snön och sa 'mamma vi måste gå ut och skotta nu!'
Han hade ju lite feber men va fan, ja okej då sa jag, vi hade varit inne hela dagen så vi kunde behöva en nypa frisk luft.
Han ville inte ha blöja på sig så han fick vara utan.
Nemas problemas.
Så jäkla duktig!
Och ja..nog känns det som om mammas bäbis är en stor liten kille nu.

No comments: