Wednesday, May 16, 2012

Det man inte har i huvudet..


Försov mig. Crap.
Telefonen, som även fungerar som väckarklocka, blinkade o lös ett 'dags att vakna' larm, men gav inte ifrån sig ett ljud. Sabla teknik.
Jag flög upp som en större gasell och satte igång dagen med oanad hastighet.
Plattsnubben kom och han ville samtala lite så det blev ytterligare några minuter senare..gah. Jag fixade en termos kaffe och lite fika till honom och oj vad glad han blev. Det var ju trevligt. *Bööööööörn* mot dagis och jobb.
En utryckning under dagen blev det med, då jag fick hem och ta emot kyl och frys.
Jag och fröet satte ilfart till köpcentrat efter jobb och dagis. Jag skulle in på blixtvisit till frissan för mindre korrigeringar innan den eviga matshoppingen tog vid igen.
Vi smet in på en klädbutik och köpte en (svart) blus på vägen mellan frisör och mataffär oxå.
Vi hann inte så himla långt in i affären innan fröet kom på att han var kissnödig.
*Raus raus* ut till toan. När vi kom in i mataffären igen kom jag på att jag glömt påsen med min nya blus och två burkar 'Dust it' på toan. Uh oh.. *Raus raus* ut igen. Upptaget, sablar. Men tantan som var därinne kom ut med påsen till mig när hon var klar. Pjuh.
In i affären igen och vi hann nätt och jämt fram till vår vagn innan Dante började steppa runt med hopknipna skinkor 'mamma jag måste bajsa!'
Nämen vad i.. *raus raus* ut till toan igen.
Bajsandet avklarat, resterande matshopping gick smärtfritt, checka ut, iväg till bil, hem. Äntligen! 18.30, snart läggdags, måste laga mat och... näe.. vad i ... jag inser att jag glömt lådan med 2kg kycklingfiléer i affären..
Men lägg AV!
In med skatten i bilen igen, mot köpcentrat! Småsvär för mig själv hela vägen dit.. vad är oddsen för att kartongen ska stå kvar liksom? Jag var ju i den där självscanningskassan så det är ju inte så att det ligger kvar på bandet och kassörskan upptäcker det..Nästan 200 spänn åt helsicke.. osv..
*Raus raus* in i affären med Dante som fick löpa på ganska så bra på små ben, och fram till tjejerna i utcheckningskassan.
'Blablabla glömt en låda filéer blablabla, den finns väl inte kvar?'
'Jo, det gör den, gå och hämta i frysen bara'
Wohoo! Happy day!
*Raus raus* hem igen, fuck, klockan är efter sju, mata och duscha liten, tömma diskmaskin, fylla diskmaskin, natta liten (i egen säng), sätta igång en tvätt, styra upp med att återställa köket till normalt med att flytta över all mat från gamla kyl och frys till nya kyl och frys, städa ur gamla skåpen, forsla undan gamla skåp så gott det gick, städa toaletter, duscha stor, hänga tvätt, klockan nästan halv tolv, svimma isäng.

No comments: