Monday, May 14, 2012

Energi deluxe

Vi försökte oss på samma start med morgonträning denna dag som dagen innan.. gick väl sådär.. jag kände av lördagskvällens rödvinsintag så det blev halvhjärtat. Så ville Dante ha frukost och ja, vi käkade istället.
Sedan åkte stora röjarvantarna på.
Gardiner byttes, soffkuddar fick nya överdrag, golven städades och alla sängkläder åkte ut i solen för vädring
Uterummet röjdes ur och styrdes upp lite.
Där stod bland annat en mindre soffa som jag inte vill ha där. Den ville jag flytta upp till lillstugan så länge tills jag säljer eller hivar den.
Men hur få den dit upp? Upp för slänten, på egen hand... hmm.
Släpa den kanske? Jag testade. Satan i gatan vad jag slet och det blev långa plöjspår i gräsmattan men nu står den i lillstugan.
'Skam den som ger sig', 'envis som synden' och allt vad det heter..
Möblena skurades och golvet dammsögs.
Det ska ju snart röjas ur på allvar när det ska läggas plattor där men det kan ju vara kul att a det någotsånär i ordning under tiden..
Vi grillade vår lunch och satt ut i solen och käkade. Så himla gott!
Så klippte jag gräset medan Dante flög runt på sin cykel, hjälpte mig att klippa eller hittade diverse kryp att undersöka.
Så vart det då sena eftermiddagen och middagsdags.
Jag slog på stort och fixade storkok. Nu har jag matlådor till flera dagar. Gött!
Flingan badade och nattades för fjärde natten i rad i sin egen säng, utan protester.
Mammas duktiga!
Så var det dags för träning.. styrkepass eller kondis.. hmm mästarnas mästare på tv.. bestämde mig för att ränna på löpbandet under tiden jag kollar på det.
Och se på fan!
Jag slog nytt personligt rekord med att springa 9,2 km på 60 minuter.
Utan att stanna en enda gång! På bakfyllan!
Hallefuckingluja!
Jag hade orkat milen (!!) jag kände det, men ryggen ville inte vara med på noterna längre och inte knäet heller för den delen så jag får ha det som nästa mål.
Jag var helt slut i kroppen när jag svimmade i säng. Skön känsla.

No comments: