Monday, May 7, 2012

Slut på kalas..

..dags att ta i med arbetshandskarna.
Om några veckor kommer plattläggare hem till mig för att göra fint både på framsida och baksida.
Rabatten på framsidan ska läggas igen och jag måste alltså gräva upp och flytta buskar, plantor och de plattor som ligger där nu.
Tungt. Men ändå rätt kul.
Jag kan inte klara att få undan allt själv, men ju mer jag röjer undan desto färre arbetstimmar behöver de fakturera mig.
Vi grävde och stretade jag och min skatt så svetten lackade.
När vi hade ätit lunch ville inte Dante gå med ut igen.. han var så ledsen och trött och inte alls på kul humör.
Tog tempen.. jodå.. feber.
Jenny och Lucas kom förbi en stund på en fika i solen och nu blev det än mer tydligt att Dante inte var på topp.. sabla trots alltså.. kan göra mig vansinning.
Fröet blev varmare och varmare och när klockan var halv 7 somnade han som en sten.
Jag övervägde att slänga mig i säng tidigt men drog på mig träningsstassen och körde ett pass styrka och avslutade med ett par kilometer på löpbandet istället.
Ibland överraskar man sig själv..

Jakten på tonårsröven i full gång...
Lade ju aldrig upp före/efter bilder från förra (ej så lyckade) 30dagars utmaningen, så detta får bli en 'mitt i bild' ist.. 

6 comments:

Siv said...

Du har ju superfin kropp Linda!! Nog med självdiss och börja uppskatta dig själv istället! :)

Linda said...

Aww tack Siv! är en 'bra' bild ska erkännas och från 'rätt' håll. Det är röven som är den stora boven.. och låren.
Men man (jag) blir nog aldrig nöjd, så det blir nog till att jobba med tankarna och inte bara på musklerna :)

Sandra said...

Damn girl!!!!!!

Linda said...

Nåja.. som sagt en bra bild det där... kanske ska ta en med problemområdet i fokus.. ;)

Mirijam said...

Jag vill se en hängrövbild, den här blir man ju bara förbannad av att se om man samtidigt måste läsa om hur missnöjd du är! :)

Linda said...

Hahaha Mirijam; hängrövsbild comin' up! :)