Monday, May 28, 2012

Välkommen sommaren!

Vilken underbar helg!
Vi började fredagen med att åka till Kvik för att få offert på kök.
Blev något varv i butiker med och vi handlade ny studsmatta till Dante i kommande födelsedagspresent.
När vi var klara där åkte vi till havet och gottade oss. Underbart.
Vi åkte till brorsan med familj för att kika på deras kattungar som är så små att de inte ens öppnat ögonen ännu. Dör så söta!
Funderar på om Dante ska få en liten kattunge... mnjae.. osäkert..
På lördagen klädde vi upp oss för att gå på barnkalas. Vi vuxna blev serverade vin till maten och Baileys till kaffet och barnkalaset varande ända till halv 6 på kvälle, Så kan det gå när man har trevligt.
Därefter blev det spontangrillkväll med en drös vänner. Så jäkla mysigt.
Våra frön var fantastiska och lekte ända till klockan var nästan halv 12 då jag och Maria knatade hemåt i natten. Det tog inte många meter innan Dante slocknade.




Söndag-mors dag. Började med att skura golv och damma. Gud som det dammar när de håller på och gräver därhemma! Men det är smällar man får ta.
Så blev det morsdags lunch med mormor och mormor May innan vi åkte till stranden i ett par timmar igen.
Dante tål ingen solskyddsfaktorkräm (ingen jag hittat iaf) så vi kan inte pressa allt för många timmar ute i solen. Han får ha tröja på istället men det blir varmt och blött och ja.. vi får begränsa solandet helt enkelt. Klockan var ändå matdags igen så det var alldeles lagom.
När Dante somnat för kvällen körde jag ett träningspass innan jag drällde i säng jag med. Helt i onödan för jag låg vaken i timme efter timme efter timme...
Blir en del kaffe idag..

No comments: