Monday, May 7, 2012

En enda lång kalaslördag

Det blev inte särskilt många timmars sömn natten mellan fredag och lördag..
En av anledningarna var att Dante hostade och hostade och hostade.. stackarn.
Jag var osäker på om vi skulle åka till gympan på lördagsmorgonen men han verkade pigg och kändes inte varm.
Vi tog med oss Lucas och åkte dit för säsongens sista gympapass med cirkustema.
Himla kul. Dante var väl inte direkt cirkusutklädd i sin Ninja turtle dräkt men det var den han ville ha, så den fick det bli.
Vi åkte hem och jag lagade lunch medan de små grabbarne lekte och hade hur kul som helst. Inte ett endaste litet tjafs ens. Duktiga grabbar. Jag och Lucas mamma Jenny har insett att ju mindre vi lägger oss i deras lek, desto färre kontroverser och sånt blir det.
De är riktigt kapabla problemlösare själva faktiskt.
Vi skjutsade hem Lucas och tog en kopp kaffe med Jenny innan det var dags att fiffa oss inför kvällens baluns.
Mamma har fyllt 70 så vi var ute och käkade för att fira.
Jag åt pilgrimsmusslor till förrätt.. Fantastiskt gott. Det tyckte Dante med som mumsade i sig två tredjedelar av min förrätt. Så vart det marulk till huvudrätt och Baileys till efterrätt. Nom nom nom..
Kalaset fortsatte hemma hos mor och far och det hann bli midnatt och väl det innan jag kom hem med min sovande skatt.

2 comments:

Sandra said...

Gott med kalas! Trist med plutt, vi hade same same jäkla hosta o rossel urk. Hoppas allt bra med er annars!

Linda said...

Ja jättemys med kalas. Jo allt är fint med oss annars:) Nu MÅSTE vi ses snart!!