Tuesday, May 15, 2012

Plötsligt händer det

Igår ringde de från affären där jag köpte kyl och frys och sa att de kommer med grejorna som idag.
Ja, då var det till att flytta undan de befintliga, röja bort det som var staplat ovanpå och det där, så att det är fritt fram att placera de nya.
Så ringdes det fram och tillbaka med mannen angående plattorna.
När jag nu väl bestämde mig för att jag får ta de där mindre plattorna trots allt så får jag strax ett samtal att 'Vi kommer imorgon, då får det vara tomt och undanröjt där vi ska komma åt'
Uh oh..
Jo jag hade lite att stå i igår då ju.. Tur att jag började redan i helgen..Tömde utrummet och tack gode gud för lillsugan kan jag säga.. där är det staplat från golv till tak nu.
När jag höll på där och stökade kom plattgubbarna för att reka lite och så lyckades jag ge bort min skinnsoffa till den ena snubben
Så blev jag av med den på ett smidigt sätt.
Jag tog en vilodag från träingen igår. Ryggen är lite gnällig.. inte så att jag har himla ont, men den gör sig påmind hela tiden så, ja den fick väl nog med ansträngning i och med att släpande och röjande.
Jag tillbringade den timman i telefon istället.

No comments: