Wednesday, November 28, 2012

Envis som synden

Jag frågade pappa om han kunde tänka sig att följa med till IKEA för att hjälpa mig när jag köpte garderober till Dantes rum och bäddsoffa till extrarummet.
Det kunde han 'men då får det ske nu'.
Ja det kunde man ju ge sig den på.
Jag åkte och hyrde en släpkärra, hämtade upp far och off we went.
In och ut på IKEA i en himla fart, där var lite folk, jag fick snabbt hjälp, allt fanns och så åkte vi hemåt igen med kärran full. Hem och lastade av, åkte och lämnade tillbaka kärran, hämtade fröet som var hos mormor och åkte hem. Väl hemma väntade det vanliga stöket med tvätt, och matlagning, vi åt lite innan det var dags att natta liten. När han sov drog jag så fram skruvdragaren och fortsatte monteringen av tvbänken som jag inte hann klart kvällen innan.
Nu blev den färdig, så skulle jag bara ha upp tvn på den.
Tvn väger ju för bövelen hur mycket som helst!
Jag fick med nöd och näppe och stor möda upp den precis i nivå med bänken då 'stativet' den står på ramlade av..
Men satan!
Fick sätta ner tvn på golvet igen, få ihop 'stativet' och sikta in den blytunga tvn så att jag prickade in hålen till stativen igen.. När stativet väl var på plats igen var jag helt svettig av ansträngning..
Jag fick skruvat fast stativet ('bout time) och tänkte att nej, jag väntar med att lyfta upp tvn tills jag har hjälp...
Men den där tanken är ju så jäkla fånig för jag vet hur jag är. Jag kan bara inte lugna mig.. det går liksom inte. Alltså gav jag mig fan på att jag skulle ha upp den där svintunga tvn på den där lite för höga bänken. Så jag tog ett bra grepp, och lyfte, lyfte, liiite till, liiite högre, upp på tå, och där stod tvn på plats på bänken!
Halleluja moment!
Sedan var jag lite ledbruten i ryggen och promenerade i maxhastighet av knapp styrfart, men tvn var på plats ta mig fan. Och ryggen repade sig efter en stund.
Idag fortsätter montering av möbler, dags för Dantes garderober.
Kanske kanske kan jag komma i ordning innan jul... jag börjar åtminstone tro att det är möjligt.

No comments: