Monday, November 12, 2012

Helgen i bilder


Wille kom vid 9,30 på lördagsförmiddagen. Grabbarna laddade upp med lite fika innan vi gav oss iväg på dagens äventyr. De hann möblera lite i mormors soffa med..


Jag, Dante och Wille drog till brandstationen och mötte upp deras kompisar Lucas, Elliot och Alma och deras mammor där för en guidad visning där. Så himla roligt! Och så himla bra att ha vänner som är brandmän. Privat tour är inte alla förunnat. Vi fick åka en tur i två av brandbilarna, vi fick till och med tuta i sirenerna.

 Vi fick prova lite kläder. Här har Wille lite att växa i..

 Så fick vi åka sån här, två gånger till och med till min stora förtjusning. Gud så härligt!


Hallå där nere!!

Efter detta superroliga besök åkte vi i samlad trupp till köpcentrat där ScoobyDoo och Ben 10 eller vad han nu hette den där figuren i bakgrunden, var och hälsade på. Dante målade sig till en Scooby Doo dagen till ära.
Vi käkade MacD och sedan köpte vi lördagsgodis innan vi åkte hem igen.

 Så här spenderades lördagskvällen för min del. Enda sällsakpet var en bautastor påse lösgodis och radio i lurarna. men det gick hur bra som helst. Varje penseldrag är ett steg närmare färdigt..Nu börjar jag längta hem på riktigt...

På söndagen gick/cyklade vi bort till vårt hem och fixade lite i trädgården, planterade om i krukor, tog bort studsmattan och grävde ur diket.
Dante sysselsatte sig på bästa sätt under tiden. han fick spolas av med slangen efteråt..
Söndagseftermiddagen och kvällen spenderades i målarkläder. jag tog en pausoch en tur hem till mor och far för att käka tårta och fira far på hans dag. Jag smög in hemma hos föräldrarna igen vid 22,30 tiden, så vart det dusch och fix innan jag gled ner jämte min sovande skatt.
Och så var det måndag igen.

2 comments:

Anonymous said...

Supertack fört hjälpen! Ni verkar ju haft en superbra dag! Jag är inte alls avundsjuk på att ha åkt brandbil och sånt....ack nej då:=)

Linda said...

Åh det var mitt nöje! nästa gång är det jag som behöver hjälp :)
Och ja, vi hade en supermysig dag, men det gissar jag att du med hade ;)