Thursday, November 15, 2012

Same procedure del 2..3..osv

Jenny hämtade fröet igår med, så jag satte fart från jobb till hem för att måla vidare.
Hann en måla ett stycke, säga hej på Willes pappa, som hjälper mig att spackla och sånt svårt som han gör på två röda och jag hade fått kämpa med tio gånger så länge, innan jag hämtade fröet hos Jenny, där det serverades mat i vanlig ordning.
Åh vad hade jag gort utan dessa vänner jag har..?
Bar ut en trotsig, skolös fyraåring under armen hemifrån Jenny och placerade densamme i bilen.
Han nattades efter dusch och tandborstning och jag åkte ner till huset för att måla vidare.
Jag fick se att Willes pappa målat alla kanter och hörn för mig så jag slapp maskera så in i bänken, så det var bara att rolla på färg! Åhhh vad tacksamt!
Vips så var Dantes rum klart och ena väggen i v-rummet oxå. Måste kolla över det i dagsljus så det ser ok ut bara, svårt i skenet av bygglampa att se allt hur det blir..
Ikväll ska jag tapetsera i köket.
Men först har jag tusen ärenden att uträtta på köpcentrat och en son att ta hand om.
Sonen har för övrigt tagit foto på dagis idag.. åh ska bli spännande att höra hur det gick!

No comments: