Monday, November 5, 2012

Så var det måndag igen

Ja jäklar vad dagarna springer iväg!
Helgen spenderades på små rosa moln i småladsskogarna tillsammans med min kille och hans familj. Hur mysigt som helst.
Under förra veckan har jag såklart varit i huset varenda dag och kollat läget.
Nu är även den nya vikdörren ut till altanen på plats och under helgen har målaren spacklat och gjort fint, så nu ska det målas tak under veckan och skjutdörren till extrarummet ska på plats, några gipsskivor på väggen runt vikdörren, dörren in till Dantes rum ska in.. ja sedan tror jag bestämt att det jag anlitat yrkesmän att göra, är avklarat och det är min tur att ta vid.
Jag ska måla, tapetsera, bygga skåp, städa, städa, städa och greja så gott jag kan och hoppas innerliget att det kan vara klart innan jul.
Det låter länge men veckorna bara sprutar iväg. Särskilt som jag har planerat in varenda helg fram tills dess...
En gör så gött en kan helt enkelt.
Det ska bli så himla roligt och jag längtar ihjäl mig till det är dags att få börja!
Hoppas bara min rygg har bättrat sig tills dess, ryggskott alltså.. ingen höjdare...




Bild tagen på kvällen i skenet av en ensam bygglampa. Byggpapp på golvet. Nu är även blandare och diskmaskin på plats. Under veckan ska fläkt, micro och spis med komma på plats hoppas jag, tillsammans med spottar i taket, ljusknappar och resterande el.
Ikväll ska jag mäta väggar så att jag kan åka och beställa tapeter.

1 comment:

Sandra said...

Gott för dej! Träffat föräldrarna wow! Giftermål snart då :):):)..