Friday, November 30, 2012

Utryckning!

Igår ringde de från dagis och berättade med panik i rösten att Dante av misstag fått ägg i pannkakorna av vikarien i köket.
'Ge honom medicin så kommer jag på en gång' sa jag och satte iväg.
Det gick bra.han var lite rödflammig i ansiktet och röd om läpparna men i övrigt helt som vanligt, inte ont, inget kliade och han andades som vanligt.
Fy fasen vad skönt!
Vi åkte hem och strax efter kom mamma som jag lovat göra slingor på. Fixade mat, åt, slingade, så kom snickaren och vi gick igenom kommande  fakturor.. Gulp. Det tillkom ju en del extra eftersom golvet var så himla skevt, ytterväggen visade sig för klent för vikdörrspartiet och fick förstärkas upp, nytt gips i hela taket, avluftaren fick flyttas och en vägg byggas ut för att den skulle få plats osv osv i all oändlighet. Jaha det är bara att betala och se glad ut.
Lär ju inte köpa den där nya vinterjackan i år kanske.. får ligga lågt med lite av varje, men det är ju så det är, man kan inte få allt här i livet hur gärna man än vill.
När snickaren gått igen var det dags att natta fröet och mormor ville så gärna när han frågade.
Jag vandrade runt lite som en zombie under tiden... oförmögen att ta tag i något alls..
Sa hejdå till mamma, släpade in garderobsstommar i Dantes rum för att montera men jag pallade inte. Så himla trött. Blev lite besviken på mig själv för det tär oerhört att inte ha ordning omkring mig, jag längtar ihjäl mig tills jag fått in allt i skåp och lådor och jag kan skura rent en gång för alla, men än står det mycket kvar i lådor och säckar huller om buller. Jag hatar det men igår kunde jag inte uppbåda varken ork eller lust att ta tag i något alls.. Kommer ju alltid igån sent om kvällarna, så har man det där med att få några timmars sömn hängande över mig och.. ja.. Men det kommer flera dagar.
Jag satte upp lite adventspynt i Dantes fönster och i ena köksfönstret och fixade med lite annat istället.
När jag gick runt där och smågrejade kom jag på efter en stund att jag inte hade på varken tv, dator eller radio. Det var knäpptyst i huset. Så otroligt skönt. Faktiskt.
Har sovit sådär i natt, varit orolig att det skulle bli något med Dante trots allt, att medicinens effekt skulle klinga av och han skulle börja svullna... men det har gått bra.
Vi överlevde natten. Att jag sedan både ser ut som och känner mig som ett lik är en helt annan sak.

1 comment:

Sandra said...

Näe vad hemskt! Panikattack ju! Skönt att han inte blev jättedålig..fasen..jag väntar på det dära A4 pappret :)