Thursday, November 29, 2012

När det ena blir fint förfaller det andra

Igår var Jenny med kids hemma och hälsade på en sväng. Käkade pepparkakor med ädelost för första gången den här säsongen. Gytt!
När de vinkat hejdå klättrade jag och skatten upp på vinden för att ta fram vårt adventspynt.
Alltså, herregud vad snickaren stökat där uppe när de satte in en limträbalk och drog om lite ventilation. Där låg drivor av isolering och sågspån huller om buller..
Ja, vi fick städat upp lite och hittade våra saker tillslut iaf.
När fröet var nattat tänkte jag sätta nävarna och skruvdragaren i nästa monteringsprojekt, men fick öga på mig själv i spegeln och stannade tvärt i rörelsen..
Oh dear... råttfärgat hår, rynkor en masse, blek och för att toppa av det totala förfallet så breder ridbyxlåren ut sig som stora jäkla fendrar runt hängröven..
Ja har man fullt upp med det ena , i det här fallet renovering, så förfaller det andra...
Träning? HAHAHAHA
Ordentligt med sömn? HAHAHAHAHAHA
Bra kosthållning? Jag skrattade precis ihjäl mig.
Men dra några slingor i håret och spraya mig med BUS, det var hög tid för det. Så fick det bli.
Jag skruvade inte ett endaste varv igår utan vek tvätt och hängde upp en ny laddning, tömde diskmaskinen och gick runt i huset och klurade på vilken hylla jag ska sätta var, vilken tavla som ska få pryda vilken vägg osv.. Ja det ägnade jag mig åt den timman som slingblekningen satt i håret, sedan rotade jag fram en utomhusljusslinga som fick hänga på räcket till lillstugan. hade inte skadat om den var tre gånger så lång men det får duga.
Sedan var kvällen 23 och läggdags.
Jag säger det igen; dygnet har inte tillräckligt med timmar.

3 comments:

Leni said...

Du e så fin Linda:)
Kramar

Linda said...

Awww tack Leni! Detsamma :) Kramar

Sandra said...

Ja det är du!