Friday, December 28, 2012

Åh nej..

Jag vaknade på torsdagen med en olustig känsla i kroppen och en blixtrande huvudvärk..
Gick upp och satte på en kanna kaffe, började kika lite i kyl och frys för att kolla att jag hade handlat hem allt för dagens besök av en massa gamla vänner.
En halvtimma senare satt jag på toa med en hink mellan benen och ja.. man kan väl säga att jag fick till en redig tarmsköljning.
Resten av dagen tillbringades på soffan i ett febertöcken. Sprang till toan med jämna mellanrum, försökte svänga ihop lite vettigt att äta till Dante utan att kräkas rakt ner i anrättningen, hjälpa honom med vad han nu kunde tänkas behöva hjälp med och jag var fysiskt kapabel att göra, men annars kunde jag knappt flytta mig..
Jag har varit magsjuk förr och då mådde jag så illa och spydde och sket så intensivt att jag var redo att ta mitt liv genom att kasta mig om och om igen på en rostig spik.
Den här gången var det inte lika illa, jag mådde såklart tjyvtjockt men huvudvärken, febern och värk i kroppen var värre.
Det blev inget besök.
Urtråkigt.

No comments: