Sunday, December 30, 2012

Ohoy surfers!

Kvällen före självaste nyårsafton och jag sitter här med träningsvärk i hängröven.
Jo, jag har förvisso haft magsjuka men det är inte den sortens värk, utan jag gjorde några övningar med mitt nya träningsredskap och god damn vad det bet. Det skulle inte mycket till men vilken härlig känsla det är!
Annars inget nytt här i renoveringsröran. Jag har inte lyft ett renoveringsfinger på allt för länge.. har lite lister och annat att måla men de kan lika gärna målas när de sitter uppe intalar jag mig så hittills har jag förträngt det. Men jag får väl ta mig i kragen en kväll.. Inga tavlor eller hyllor eller annat är heller uppspikade. Mest för att jag går och grunnar på hur jag vill ha det. Vill ju inte börja borra massa hål i onödan inte.
Jag och fröet har mest varit inne och hasat runt i pyjamas, fröet hade diarré vid två tillfällen i dag morse, så jag tog mig för pannan, hjärtat sjönk i bröstet och jag såg för mig ännu en nyårsafton i vår ensamhet pga av det där sabla sjukan, med regnet strilande utanför, finnar på hakan, valkar runt midjan slapp röv i mjukisbrallor och som grädde på moset en pojkvän som planat ut på en solstol i Thailand samtidigt.
Åh the misery..
 Men det blev inte mer än så och våra modiga vänner tyckte vi fick komma i morgon ändå. Så nu är jag glad igen. Pojkvännen kan dricka Singah och gå på pingpongshow för allt vad tygen håller, jag får gå på nyårsfest med fantastiska vänner!
Therese och Wille var extra modiga och kom på visit idag till och med. De hade fika med sig dessutom, väluppfostrad som hon är och vi mumsade loss och hade det urtrevligt medans Dante och Wille lekte och tjoade rundor runt benen.
Dante kom ut ur sitt rum, högljutt sjungande med sin snickarbänk runt halsen vid ett tillfälle...eh.. jorå. Kul.. Han var helt enkelt så tills sig i brallan över att få träffa en lekkompis i sin egen ålder att det tog sig det mest udda uttryck..
Imorgon ska jag fixa förrätten till balunsen, det blir Västerbottenpaj med baconlindad chilicremefraiche och lite grönt till det. Nom nom.
Jag vet att vi får choklad på korsen och tvärsen till efterrätt så nu återstår bara överraskningen vad Maria har svängt ihop för huvudrätt. Det kommer bli kanon!

No comments: