Monday, December 10, 2012

Andra adventveckan

Nu var det ett tag sedan jag skrev och vad har då hänt sedan sist...
Jo jag har skruvat och packat upp och grejat järnet hemma. Nu ser jag ljuset i slutet av renoveringstunneln..
Två fullhöga garderober, varav den ena är städskåp, ska upp i köket TODAY och sedan är det klart!
Då får jag äntligen bort det som ligger och dräller löst nu, men som ska in i de skåpen.
Tavlor och hyllor ska upp på väggarna, nya mattor är en önskan.. lampor ska upp.. ja så är allt i gästrummet kvar med, en garderob i hallen ska på plats, lister ska målas och sättas upp på ett ställe..så det är ju egentligen långt ifrån helt klart, men iaf... jag ser ljuset!
Helgen då.. i fredags kom min kille och vi fortsatte kusten uppåt till Strömstad. Vi åt och drack gott i sällskap av min familj och övernattade på spa hotellet där. Härligt!
På lördagen hämtade vi upp fröet som haft sin allra första övernattning hos en kompis!
Innan har han ju enbart sovit hos mormor om han inte sovit hemma.
Det hade gått jättebra, så himla skönt! Klart jag var lite orolig.
Vi tog på oss termokläderna, promenerade iväg med pulkan och hämtade ved hos mormor och morfar som vi sedan tände på i eldkorgen.
Efter ett tag kom Jenny och Ryan med barn oxå och medan vi vuxna drack öl, glögg, grillade korv och babblade, stojade barnen runt och åkte pulka, grävde gångar och gropar och kastade sig runt i snön.


<3>
 Fönstren längst till vänster är gästrummets, där det ännu inte är klart, därför helt öde i fönstren...

Efter ett par timmar gick vi in och fortsatte umgänget ett tag innan de åkte hem och vi fortsatte kvällen i lite lugnare tempo med mat, mys och film.
På söndagen uträttade vi lite ärenden innan vi vinkade av pojkvännen. Med mat i magen blev vi upphämtade av mormor och morfar. Vi hade full termomundering på igen och redo för 'Tomtestig'. En oerhört vacker promenad i skogen. Hela stigen var kantad av facklor eller marchaller, där var små skådespel lite här och var med tomtar, nissar, sockerbagare, häst , julkrubban upplyst i en glänta likaså ett pepparkakshus, brasor lite här och var... helt magiskt i den stilla, kalla, vita kvällen..
Väl hemma igen var det matdags igen innan kvällsbestyren och nattande.
Ja det var den helgen det.. underbar och alldeles för kort.

No comments: