Monday, December 3, 2012

Årets första snöstorm..

..för vår del råkade vi ut för i fredags när vi körde mot Växjö för att träffa min kille och hela hans familj där.
På Skaraslätten var det minst en decimeter snö på vägarna och det vräkte ner samtidigt.
'Herregud mamma vi kör ju inuti snön' tjoade Dante från baksätet
Ja det kändes onekligen som om vi plöjde oss rakt igenom en stor snödriva.
Men det var sådär i ett par tre mil bara innan det lättade igen som tur var.
Vi var framme i Växjö vid 21 tiden på kvällen och då vart det bara en massa soffmys med glögg och prat vid tvn.
Under tiden som pojkvännen träffade sina polare för en tipskväll på lördagen hann jag och fröet åka och hälsa på kompisen och hennes familj i Väckelsång oxå vilket alltid är urmysigt.


Vi var hemma i Uddevalla igen på söndagseftermiddagen och jag tänkte att vi ju hinner få upp de där ljusnäten i buskarna ute innan vi går in och styr med alla måsten där.
Ljusnäten ja... det var som som att slänga upp en servett av ljus i busken, så litet var det där nätet.. får köpa nya, större nät så det inte ser så jäkla fånigt ut.
Gör om gör rätt.
Ikväll ska jag montera Dantes garderober om jag så ska vara vaken och skruva ända tills väckarklockan ringer. Punkt.

1 comment:

Sandra said...

Skönt att ni kom hem välbehållna. Ok med snö när det bara är kallt men fasen när det yr omkring som värsta stormen, burrrrrrr