Thursday, December 13, 2012

Fortsättning på andra adventsveckan

 Veckan har varit lik förra veckan, med jobb, renovering, några turer till Torp för att handla presenter och förhoppningsvis en julklapp eller två.
På tisdagen fick Dante en gråtattack när vi skulle till dagis. Han ville inte gå, fick ont i magen..
Han fick följa med till jobbet och nu våndas jag igen så nattsömnen uteblir... Varför är det så den här gången? Vad kan man göra? Ska jag flytta på honom? Är det bara en fas då han vill vara med mig? Många tankar som snurrar i skallen..
Men, roligare var det på onsdagen då finaste vännen AnnaCarin och hennes sambo Hans blev äkta makar.
Jag fick äran att vara vittne och lite fuktig i ögat var jag allt.
Vi tog foton i Norra hamnen i Lysekil och vädret var magiskt.. några cm snö täckte marken och gjorde allt sagoligt vackert, havet låg helt stilla, vilket är ytterst sällsynt på en udde som sticker rakt ut i havet. Vi tog av oss i bara ärmar och fotades och trots nästan 10 minusgrader var det uthärdligt en stund, utan att man höll på att skaka loss underkäken.



Efter bröllopslunch och bröllopstårta satte jag av mot nästa firande, nämligen Luciafirande på dagis.
Fröet var pepparkaksgubbe, precis som förra året. Skillnaden i år var att han faktiskt stod med de andra barnen och sjöng, förra året satt han i mitt knä med darrande underläpp under själva framförandet av sångerna de övat in för att visa upp för oss föräldrar.




Pepparkaka både utanpå och inuti.

Väl hemkommen igen stoppades flingan i badet medan jag stökade med mat och annat. När han ätit och somnat tänkte jag röja i alla saker som jag fortfarande inte hittat någon bra plats åt, men jag möblerade om lite i stället.. Möbeltassar är bra grejer, då kan man släpa runt på även den tyngsta av möbel.
Sedan var klockan lite för mycket för att ta tag i en massa stök så jag slog in ett par julklappar och glodde på webbtv innan jag slängde mig i säng.
Kunde ju lika gärna stökat loss för vid halv 1 hade jag fortfarande inte somnat.. Jävligt irriterande, milt uttryckt.



No comments: