Friday, December 28, 2012

Dagen före dopparedagen

Söndag,
Vi gav oss av hemåt efter frukosten. Vi hade ett stopp med julfirande hos Dantepappan inplanerat.
Vi var framme hos dem vid halv tvåtiden och jag satt lite på nålar med tanke på väderrapporten som var..
Vi bytte klappar och fick massa mat som vanligt och hade himla trevligt


Vid halvsjutiden bestämde jag att det var dags att dra oss hemåt.. det hade blåst rejält i flera timmar redan och nu hade det snöat i en dryg timma, drivorna började blåsa upp..
I normala fall tar det ungefär två timmar hem till oss därifrån... det tog mig fyra timmar att köra, i fruktansvärd väder. Snön låg i drivor på vägarna, det blåste som bara den och snöade mycket så satte jag på helljuset syntes bara en vit vägg framför mig..
Vi var hemma vid halv elva och då var jag fullkomligt utmattad av anspänningen.

No comments: