Tuesday, December 4, 2012

Skruvar vidare

Ramlade in hemma med ett antal påsar mat, ljusnät, gamla matlådor och annan bråte som jag samlat på mig under dagen.
Det tog en stund att packa upp all mat och sortera in allt annat jag hade med mig på respektive (tillfälliga)plats, byta glödlampor i adventsstakar och lite annat smått och gott.
När det äntligen var klart och vi hade mat i magen och disken var i diskmaskinen var klockan halv sju. Vi gav oss inte ut för att sätta upp de nya ljusnäten då utan satte igång med att montera Dantes garderober. Med uppehåll för att bada, borsta tänder, läsa saga, ja allt det där som hör till att natta fröet höll jag på oavbrutet fram till midnatt. Då gav skruvdragaren upp och lika bra det för ögonen gick i kors.
Men idag ska jag bara sätta upp ett par hyllor och få dit dörrarna sedan är det klaaaart! Oh halleluja!
Nu kan jag äntligen fylla hans garderober vilket innebär att jag tömmer i 'dressingroomet' där saker och ting fortfarande står staplat på hög.

3 comments:

Sivan said...

Människa!! Jag fattar inte hur du orkar! Jobba, vara förälder, renovera, handla, vara hushållerska osv. osv. osv.

Du är min idol!! (men jag är rädd att du går in i väggen snart..)

Sandra said...

Gu vad duktig du är! Kram o hälsa :)

Linda said...

Siv: tack kära du för omtanken. Jag kan ju säga att det är skönt att det är en period som det är så här hektiskt... det är inte att rekommendera att hålla på så här i längden känner jag :)
Sandra: tack, ska jag, du med :)