Wednesday, August 19, 2009

Äntligen fick jag tummen ur!

Idag har jag bytt bvc.
Jag har aldrig riktigt varit nöjd med den jag haft.
Tycker de vart ganska flata och inte tagit mig riktigt på allvar under den otroligt jobbiga tiden som var innan det kom fram att Dante var så allergisk.
Sedan är lokalerna där under all kritik.
Framförallt är det det som får mig att vilja byta.
Endast en skärmvägg skiljer bvc väntrummet åt från det vanliga vårdcentral väntrummet, där alla sitter och hostar och snorar till höger och vänster.
Att sitta där med sitt ömtåliga frö känns ju inget vidare.
Det andra är att det är gammalt och slitet och smutsigt.
Jag vill inte att Dante ens ska åka i rutchkanan där för att den känns lortig.
Förut har jag ju kunnat ha honom i knät och haft med något att leka med, men nu vill han ju ränna runt och stoppa allt i munnen.
Jag ryser bara jag tänker på det.
Hoppas att detta ska kännas bättre.

3 comments:

Line said...

Vilket har du lämnat och till vems fördel?

Linda said...

jag har lämnat Dalaberg till förmån för Silentzvägen.
PS: kan inte kommentera i din blogg...?

Line said...

Min blogg funkar lite halvbra just nu. Ska kolla på det och se om det funkar igen.