Saturday, August 22, 2009

Lördag förmiddag

Vi startade lördagen med ett besök på Emaus Lantgård
Vi klappade kaninerna

Grisen Pigge var spännande
Men han fick inte komma för nära. Då lade Tarzan benen på ryggen.



Traktorn var såklart en hit.

Getterna var oxå roliga. Ända tills de började stångas.



Dante somnade gott i bilen på vägen hem och när han var flyttad till vagnen för sin tupplur drog jag fram stegen och flyttade ner några hundra kilo takpannor från garagetaket till skjulet där spindlarna herjar fritt.
Som det muskelknippe man är orkade jag bara två pannor i taget samtidigt som jag balanserade upp och ner på stegen.
Med svetten rinnande spändes gluteus maximus till bristningsgränsen och skottkärran kämpade tappert.
Jag hann få ner allihop och stapla det snyggt bland spindlarna i skjulet innan skatten vaknade.
Nu önskar jag att jag hade en karl som stod med middagen klar.



No comments: