Wednesday, August 26, 2009

Första tandläkarbesöket

Igår var det dags för Dantes första besök hos tandläkaren.
Det gick jättebra.
Jag fick bända upp munnen på honom och visa de små gaddarna för tandläkaren.
Vi fick en grön tandborse och en massa information.
Jag frågade om det där med borstning innan nattvälling, eftersom han ibland somnar till den.
Så gör ju de flesta och det var ok.
Jag höll på ett tag att doppa nappen i Dentan fluorskölj och gav den efter nattflaskan för att kanske hejda syraattacken något.
Men så sa kompisen att de små inte ska ha så mkt fluor så jag slutade.
Frågade även om detta och hon tyckte faktiskt att det var en bra ide, som hon aldrig tänkt på innan.
Det blir ju en mycket liten dos fluor så knappast skadligt, men kan kanske hjälpa lite med att hejda tandtrollen.
Jag kommer alltså börja med det igen.

No comments: