Sunday, August 30, 2009

Söndag, ingen vilodag

Söndagen börjades med mycket kaffe.
Mitt frö sov ju himla bra i tre nätter.
Sedan var allt tillbaka i gamla spår igen.
Inatt var det mycket vaken tid..
När vi väl kommit oss iordning och mamman fått sin koffeinkick åkte vi till Biltema och inhandlade lite verktyg och ett par riktiga arbetsbrallor med knäskydd i.
På eftemiddagen ringde mormor och frågade om jag ville ha barnvakt en stund så jag kunde fortsätta med golvet i det fördömda.
OM jag ville!
På med nya brallorna, som balsam för knäna, fram med sågen och "plankorna".
Jag kom några rader framåt innan de var hemma igen.
Härligt!
Så var det matdags igen, sedan lite lek innan nattflaska och nattande av skatten.
Han tog en stund på sig i kväll igen men när han väl slocknat drog jag på mig de nyinköpta brallorna och lade ytterligare några rader golv.
Nu har jag kommit förbi de krångliga ställena med elementrör och mycket mätande och sågande, så nu ska det gå lite snabbare den sist biten hoppas jag.

No comments: