Monday, August 3, 2009

Olika sprickningar

Jag gav Dante en Ipren för den smärtsamma tandsprickningen en stund innan det var dags för nattflaskan.
Två minuter senare bajsade han.
Amenvafaen..
Jag vågade inte ge en till..
Han ville ändå inte somna då utan höll igång i ytterligare en timma tills jag fick kröka ryggen över hans säng, hålla liten hand och stryka liten kind tills han somnade.
Då kunde jag knappt ställa mig upprätt igen.
Åldern...
Hängröv, hängbuk, gäddhäng, häng, häng, häng och värkande leder.
De säger att livet börjar vid 40.
Jag tror de snackar skit.

1 comment:

Ingrid said...

Har samma syndrom som du och jag ska b a r a fylla trettio snart... Vad gäller Dantes ipren så hade du lugnt kunnat ge en till. Har det inte gått längre tid än så så borde det inte vara någon fara. Fick det svaret av sjukvårdsrådgivningen när samma sak hände oss!