Wednesday, August 12, 2009

Grovarbete

Efter jobbet lekte jag och mitt mirakel en stund i solen bak i trädgåden.
Jag kunde ju bara inte blunda för att gräset var i knähöjd på Dante igen.
Tusan vad det växer!
När skatten somnat drog mamman på sig gummistövlarna, stoppade babylarmet i fickan och drog i gång klipparen.
Nu är det fotbollsvänligt igen.
Såvida man inte skjuter mot kanterna för jag ignorerade kantklippning med trimmern.
Däremot fick jag äääntligen tummen ur att dra fram stegen och rensa överfulla hängrännor.
När jag ändå var uppe i luften och herjade klev jag upp på garagetaket och smetade in asfaltkitt på ställen jag tyckte såg ut att behöva en omgång.
Nu har jag tjugofem knottbett i nacken och korta naglar då det rök några stycken under detta grovarbete.
Nu har jag belönat mig med en näve hasselnötter à 500 kcal stycket.
Det var ju oxå duktigt.

2 comments:

Anonymous said...

Hahaha iaf bra kcal med det rätta fettet.Duktig tös.....Kram A-C

Anonymous said...

Hahaha iaf bra kcal med det rätta fettet.Duktig tös.....Kram A-C