Monday, August 24, 2009

Måndag

Idag har vi haft en härlig dag.
Tog det lugnt i morse.
Blev en långpromenad i solskenet när det var dags för flingan att sova.
Han slocknade efter en timma ungefär och då snabbade jag mig hem för att röja ur det fördömda, städa och förbereda för att lägga golvet.
Bilen packades full av bråte som ska till tippen.
Sköönt!
Nu ska jag bara tjata ner morfar med lite pinaler jag behöver och för att visa hur jag gör när jag drar igång med golvet...
Åh vad det är tröttsamt att vara beroende av någon annan än sig själv!
Nåja, ett litet steg framåt kom jag iaf.
När skatten vaknade busade vi i trädgården en stund innan det var dags för mat.
Vi gick en promenad bort till lekparken och herjade där en stund.
Sedan var det matdags igen och mer lek i trädgården.
Dante var svår att lägga idag med, fick ta upp honom och leka i nästan en timma till innan han visade tecken på att krokna.
Nu äntligen har han slocknat.
Känner för att slockna jag med.
Blir nog tidig dusch o säng ikväll.

No comments: