Sunday, August 9, 2009

Semester

Veckan har tillbringats i Skåne hos olika vänner.
Vi började hos Jenny, Jocke och deras lilla Vilda i Barsebäck.
Vi badade i havet


Vi chillade i poolen hemma i trädgården och hade det otroligt mysigt med ljumma grillkvällar och massor av god mat.
Det blev lite shopping på stan i Landskrona. Jag hade glömt packa min svarta bh och hade bara en vit med mig, men enbart svarta trosor. Det går ju inte. Det är som att ha olika skor på fötterna, alltså fick vi åtgärda detta. Det åkte ner lite annat i påsarna med, för en gångs skull inte enbart till skatten utan även mamman fick några nya toppar och en ny hårborste för min gamla har spårlöst försvunnit då små händer lekt med den..

Vi åkte därifrån vidare till Jeanette i Helsingborg.
Vi åkte till Fredriksdal och hade en kanondag bland djuren och i den vackra miljön där.


Min son flexar musklerna

Mamman är mer imponerad av denna skapelse än barnet


Hönorna och den ilskna tuppen (innanför stängslet)

En mycket fet, mycket stillsam gris.
Även hos Jeanette blev det grillkvällar, fler vänner kom för att säga hej, det blev vin och tilltugg så röven snart släpar i marken..
På hemvägen åkte vi inom Ullared och brände resten av semesterkassan på en massa nyttigheter som vinteroverall, regnställ till både liten och stor, flaskor, nappar, skedar, ramar osv osv osv...
Vi har haft en kanonvecka med kanonväder och min skatt har vart helt underbart duktig hela vägen under den långa bilresan och i okända sängar.
Underbart!

1 comment:

Ingrid said...

Najs!! Har också fixat vinterkläder till Arvid. I augusti. Herregud säger jag bara. Förresten så provade jag ditt tips om sjal under skruttens armar när han vill gå för att jag ska slippa gå böjd som en åtta - funkar utmärkt!!