Wednesday, December 1, 2010

Festen

Ett par timmar innan det var dags att svida om till partystass var jag ute i termoställ och skottade snö.
En satans massa snö.
Vilket väder..
När det sedan var dags att ge sig av var det helt igensnöat igen.
I minifart i snöstorm bar det av hem till kompisen för lite förtoppande innan vi åkte till festen.
Där vart det fullt ös och jag hade skitkul, men höll mig väldigt lugn med alkoholen.
Tänkte åka hem tidigt.
HA HA HA HA!
Taxi slutade köra.
Hela stan var igensnöad.
Jag var hemma vid halv 6 på morgonen.
Då var det snödrivor upp till jumskarna och dörrarna in till huset helt igenbommade av snö hemma hos mig.
Ugh..
Det vara bara att skratta åt eländet, svida om till termostället igen, trixa fram snöskyffeln och börja skotta.
Det tog mig 2½ timma att få det hyfsat rent, så att jag åtminstone skulle få ut bilen, brevbäraren komma fram till postlådan och jag komma in genom dörren utan att behöva pulsa i snö.
2½ timma.
Herregud så slut jag var!
Sedan var det bara att hoppa i duschen, vräka i mig en stadig frukost, klä mig och ge mig ut i snöovädret för att hämta min skatt.
Jag sov alltså inte en blund den natten.
Behöver jag ens nämna att jag var en smula seg?

2 comments:

Åsa said...

Oj, nu ångrar jag nästan att jag frågade.... Shit pommesfrites!

Linda said...

Ja då kunde jag allt hålla mig för skratt, men nu i efterhand är det ju faktiskt lite lustigt samtidigt :)