Sunday, August 31, 2008

Aahhhh

Då har jag äntligen placerat den gamla värkande kroppen i soffan före kl 23 för en gångs skull.
I fredags var det dags att ta tag i flyttstädningen i Lysekil.
Jag passade på att stanna till och hälsa på Line på vägen och fick mig en kopp kaffe. Så trevligt! Dante var ett riktigt A-barn som lånade Lines lilla Elliots babygym och bara sprallade och jollrade.
Mama like!
Jag fortsatte ut till Lysekil, där mamma, jag och goa AnnaCarin putsade och fejjade i flera timmar.
Vi gav upp vid 8 tiden någon gång och då var det ändå massor kvar..
Igår bonade jag golv, möblerade i vardagsrummet, tog en promenad i solen, packade upp några lådor, satte in trådbackar i garderoberna, assisterade lite i badrumsarbetet och lite småpill.
Mer hann jag inte med mellan Dantes gråtattacker.
På kvällen var vi bjudna på middag så det blev lite sent innan vi kom isäng, jag var helt färdig vid 22 tiden, men orkade inte resa mig och gå hem... Så var det riktigt trevligt dessutom!
I morse klev jag upp astidigt och satte jag igång med att fixa i badrummet. Jag hade fått i uppgift att måla på " Mapegum" Jag var apstressad, ville få det gjort när Dante tog en av sina powernaps, det hanns inte med, jag blev ännu mer stressad för jag skulle åka till Lysekil och städa och hade bestämt tid osv.
Så klart känner Dante att jag är superstressad vilket resulterar i att han vrålar mer än vanligt.
Mayhem alltså...
Tillslut somnade han väl av ren utmattning av allt gråtande stackars liten.
Vilken jävla usel mamma jag är ...
Jag hann inte göra klart i badrummet utan fick göra mig såpass iordning så jag kunde gå utanför dörren och sätta av mot Lysekil.
Även den här dagen stannade jag för en förmiddagsfika på vägen, fast nu hos Catrin.
De hade byggt ut ett halvt hus och röjt en skog sedan jag var där sist.
Det var ett tag sedan alltså...
När jag till slut kom fram till huset var bästa mamma redan där och rev i rabatterna.
Vid femtiden var vi äntligen klara. Totalt slut båda två.
Det är en jäkla jobb att flyttstäda. Speciellt om man dessutom har en trädgård att rensa. En som inte rensats på flera månader...
Jag får väl åka dit en gång till som det verkar. Jag började att frosta av frysen i måndags. Den var fotfarande inte ens halvsmält idag!! Men, idag när jag drog fram kylen o städade bakom så drog jag ur sladden. Då jädrar! Trots att jag stängt av frysen innan så verkar de som om det inte var helt av, för nu rann vattnet till höger o vänster.
Fan oxå.. Jag som hade velat lämna ifrån mig allt det där idag och slippa tänka på det mer. Nu måste jag åka dit o se till så att det inte rinner ut jättemycket i hela köket. SUCK!
Vi stannade på hemvägen o käkade, annars hade vi nog tuppat av bägge två, åkte hem hit och lastade ur bilarna och när allt var inburet tog jag Dante i vagnen och promenerade hem till mamma o pappa för en välbehövlig dusch, och nu äntligen är jag hemma.
Nu har jag ätit chips till kvällsmat... Näringsriktig bra mat för en ammande kvinna.
Gah.. jag är verkligen usel...
Men jag drack apelsinjuice till, så det blev väl några c-vitaminer iaf.

No comments: