Wednesday, August 27, 2008

Jag vill oxå ha massage!

I morse hade jag ställt klockan för första gången på länge.
Tid: svinottan.
Allt för att Dante skulle på läkarbesök i Lysekil kl 11.45.
Det där med passa tider och tro att saker och ting ska ta en viss tid kan man ju glömma numera, bäst att vara förberedd i god tid alltså.
Tur det, för det tog många timmar för oss att komma i ordning.
Läkarbesöket gick alldeles lysande bra. Min lille boxare var superduktig och skrek inte ett dugg, bara flinade och sprallade.
Han hade gått upp ytterligare 300 gram till 5,8 kg! Han måste ju för fasen ha växtvärk!
Väldans synd att inte mamma kan gå ner i samma takt...
När vi var klara där var det bara att kasta oss i bilen och lägga in växel blådåre tillbaka till Uddevalla för att gå på babymassage.
Jag ringde kompisen jag skulle gå med och sa att "det är inga som helst problem, jag hinner gott o väl, vi ses där 10 i."
Jojo, det var ju det där med att allt tar lite längre än normalt..
Efter att ha bytt bajsblöja som gått igenom på både body och brallor och matat i farten kom jag anfådd och svettig inrusande med håret på ända 7 minuter i. Hyfsat ändå.
Det var himla mysigt på babymassagen.
Jag var orolig för att Dante skulle visa damerna vad han kan åstadkomma med den där lilla lilla munnen, och det gjorde han, fast på ett positivt sätt.
Han vara bara glad o sprallig, precis som hos farbror doktorn.
Ja, lite gapade han väl men herregud, det får man räkna med.
När Dante fått massage och jag en kopp kaffe och snattrat lite med kompisen och tjejerna där, supertrevligt för övrigt, så knallade vi hemåt igen i regnet.
Då var det bara att dra fram målarpenseln och fortsätta med renoveringen.
Nu hade Dante tröttnat på att vara en glad bebis och bestämde sig för att ta igen allt på en gång och vrålade i ett par timmar på raken, sov i en kvart och vaknade med ett skrik som höll i sig ett tag till.
Vid 21 tiden knallade vi hem till mamma o pappa för att kolla in de två sista avsnitten på "Project Runway" som jag älskar!
Efter det promenerade jag hemåt igen med en låda nystekt makrill i bagaget och en snarkande bebis i vagnen.
Nu ska jag krypa i säng och försöka att inte tänka på att jag måste dra på mig stövlar och kissa i trädgården i morgon bitti.

No comments: