Monday, August 11, 2008

Grovarbetare

Idag har jag bänt bort mattan i badrummet. Det behövdes kofot och alla mina kilon för att dra loss den. Svetten rann och jag tycte det var riktigt härligt, som ett träningspass liksom. Fast det känns att magmusklerna var avskurna för 8 veckor sedan.. de hänger som överkokta spagettisar och hjälper inte ryggen ett dugg.
När jag var klar med det hasade jag mig med krökt rygg in i vardagsrummet för att måla klart taket där.
Att måla tak är ju rena döden för nacke o axlar.
Jag önskar jag hade en sådan där stödkrage som han grannen i Beck filmerna har. En för ryggen oxå. En kroppsstödstrumpa typ.
Fast muskler hade ju vart trevligare förstås.
Jag o min lilla sockerkringla var hemma i Lysekil igen vid 20.30 tiden.
Sedan vi kom hem har jag hunnit med FEM klädbyten på Dante, två maskiner kräktvätt, ett gäng blöjor och två matningar.
Nu sover han äntligen!
Jag borde hoppa i duschen. Håret är fullt med målarfärg.
Men jag orkar inte... funderar på att skita i det o byta örngott i morgon bara.
Nä.. det vore höjden av lathet.

No comments: