Monday, August 18, 2008

Tarzan har kolik

Idag var vi på BVC igen.
Dantes kurva måsta vara typ en spikrak stapel, han väger nu 5,5 kg!
Jag fattar ingenting... så som han spyr borde han vara ett magert litet spektakel.
Men han är väl som sin mamma, en banan extra o poofff så sitter det några nya hekton på röven.
Han vädrade lungorna rejält däruppe och BVC tanten (vad är de egentligen?? Sjuksköterskor??) kom fram till att jodå, det är allt kolik han har.
Han har alla symptom på mjölkintolerans, med utslag, magont, kräkningar osv, så nu är det tillbaka till det där vansinnigt vedärvärdiga tillägget för lillfisarn och bort med massa god mat för mig.
Kolik... det känns så, jag vet inte, som om det är värre än att ha en grinig bebis.
Fast skönt att veta att det kanske bara håller i sig i en månad till och sedan vänder det.
Stackars min lille skrutt.

4 comments:

Om mig och min mamma said...

Gud va jobbigt! Stackars lilleman som har ont i magen och stackars mamma som packar, renoverar hus,ammar och är vaken på nätterna. Skickar styrkekramar till Er

// u & j :)

Linda said...

ja fy fasen, stackars liten... fruktansvärt att se honom gråta o gråta och inte kunna hjälpa.
Tack för styrkekramar, kan behöva en eller ett par stycken:-)

Anonymous said...

hej hjärtat du vet väl att du kan få eller rättare sagt Dante kan få akupunktur i stenungsund mot kolik men jättbra resultat kram Tant A-C

Sandra said...

Ohh stackars liten som har så ont i magen! Ohh stackars mamma Linda som inte verkar ha en lugn stund i flytt, renovering, kräkningar, blöjbyten mm. Men jag antar att de små är värda all tid de får:) En stor kram till dig!