Saturday, August 2, 2008

Tung bebis

Då är jag och Dante ensamma här igen.
Vi har haft ett par underbart härliga veckor då vi haft vänner boende här nästa hela tiden. Mycket trevligt!
Dante är himla grinig... han vill bara bäras hela tiden, riktigt jobbigt faktiskt. Och han har ett jädra temperament den lilla krabaten.
Han är förresten inte så liten längre, 4,9 kg!!! Damn, han växer så det knakar.
Det tyckte nog BVC tanten oxå för hon sa att jag bara fick ge max 50ml i tillägg efter amning numera, att jag nog har mer mat att ge honom än jag tror, oopss.. redan satt på diet..
BVC tyckte jag skulle testa att ge honom mjölkfritt tillägg eftersom han skriker så mycket. Det betyder att jag måste äta mjölkfri mat oxå. Jag har gett honom det (sviindyra) tillägget och vart mjölkfri ett par dagar nu, men jag märker då ingen skillnad ännu.. vi får se om det händer något.
Himla synd om honom om han har ont i magen.

No comments: