Thursday, August 7, 2008

Renovering

Huset är mitt, renoveringen har börjat.
Det går ju inte supersnabbt med en bebis som inte sover om dagarna utan vill bäras runt i famnen eller baby björn...
Men jag är en bit på väg iaf, i badrummet är våtrumstapeten riven o taket målat. Nu står det still i väntan på rörmokare.
Kylen pajade häromdagen så det var jag tvungen att handla nytt.
Jag hade med mig pappa till affären.
Det var fanimej effektiv shopping.
Vi gick in, såg kanske fyra, fem kyl/frys så såg jag en jag gillade. Kollade med butisbiträdet vad den kostade o om det var ett bra köp osv, när jag skulle kika vidare säger pappa:
"Men, vart ska du nu?"
"Jaa... jag tänkte kolla på de andra oxå"
"Men du gillade ju den här! Och den är ett bra köp oxå! Varför ska du då kolla vidare?"
Jorå....
Det blev den kylen o frysen. Fast jag kollade allt vidare...
Det levereras iaf i morgon!
Vardagsrummet har fått målade lister och delvis målat tak.
Nu är det bara resten kvar... typ ett helt hus.
Jag har jobbat två dagar den här veckan, så jag har inte hunnit packa så värst mycket.
Men nu ska jag inte sitta här på mitt flubbiga arsle utan passa på, när mitt lilla gryn sover i en kvart, att kasta ner lite saker.
Sedan ska jag svimma i säng... fasen vad jag saknar sömn..
Men det är väl lika bra att vänja sig och investera i en killer rynkkräm.
Jag har typ femhundra nya rynkor.

1 comment:

Sandra said...

Oj vad du håller på o grejar, hur hinner du med både dig själv, Dante, jobb o hus... Ta det lugnt så att du inte förtar dig!
Kram