Saturday, August 2, 2008

Dubbelt boende

Nu har jag ääääntligen blivit husägare på riktigt!!
Fan vad roligt!!
Men det blir mycket jobb framöver!
Idag var jag och handlade på mig en massa rollers, takfärg, penslar, täckpapp, maskeringstejp och allt vad det var.
Så nu kan jag köra igång med grundjobbet.
Snickaren som ska lägga taket var där och kollade läget för att komma med pris.
I morgon ska jag ringa de som ska fälla en massa träd på min (stooora) tomt..
Jag ska mäta i badrummet och köpa kakel/klinkers dit.
Räkna ut hur många rullar tapet jag behöver till vardagsrummet.
Mäta o räkna ut hur mycket golv jag behöver köpa.
osv osv osv.....
Massor att fixa!
Jag är fortfarande sjukt trött... blir ju knappt någon sömn eftersom Dante vaknar och ska ha mat, och han sover ju inte mer än helt korta tupplurar om dagarna, iaf som jag kan lägga ner honom, då hinner jag ju inte vila, det blir spring till tvättstugan, disk o annat pill. Nu när jag haft besök vill man ju vara med och hitta på saker, gå med ut o käka på kvällarna osv..

Jag måste börja packa. Har inte packat en enda pinal ännu..
Men nu ska jag släpa mig till sängen på värkande fötter.

No comments: