Monday, October 26, 2009

Förkylt

Efter inskolning gav vi oss av för att köpa skor till mammans mirakel.
Mamman borde oxå ha skaffat sig ett par stadiga "mammakängor" men jag hittade inga jag gillade.
Fröet däremot fick ett par fina mittemellanfodrade kängor att ha nu innan han kan börja med de riktiga varma vinterkängorna, och ett par fodrade gummistövlar.
Mission complete.
När vi kom hem var det en liten skatt med snorig näsa, rosor på kinderna och allt annat än solsken i blick.
Efter några timmar kändes han varm och jag tog tempen.
39.6.
Åh nej...
Han ville inte ha mat, inte ha välling, bara hans älskade rismjölk.
Han somnade i mitt knä vid 17 tiden.
Ingen supp eller nässpray hann jag ge honom..
Han sover ännu och risken finns att jag har en liten filur skuttandes i sängen mitt i natten..
Så himla typiskt nu när vi börjat inskolningen..

No comments: