Wednesday, October 14, 2009

Hål i plånboken

Idag blev det tur nummer, jag vet inte längre vilken, till IKEA.
Iväg för att låna bil och släpkärra och off we went.
Äntligen hade de fått in inredningen jag saknade sist.
Fullastad med två vagnar manövrerade jag mig fram till kassorna där VISA höll på att smälta sönder av belastningen.
Hade det inte varit för en mycket hjälpsam man som körde min ena vagn till bilen hade nog jag gått sönder på vägen dit.
Note to self: Never again, två fullastade vagnar när man är där ensam med en liten tarzan.
Släpkärran packades och bilen likaså, sedan bar det av hemåt igen.
Allt lastades hemma ur medans flingan sov gott.
Tillbaka med bil och släp, hem laga mat till vrålhungrig liten, laga "mat" till vrålhungrig stor, diska, koka välling och underhålla liten.
Jag har lika jävlig huvudvärk idag, men jag ska ignorera den så gott det går och ta tag i montering av inredning när tarzan somnat.
Jag ber till allt som finns att natten blir bättre..
Fy fan säger jag bara, vilka nätter vi haft..

1 comment:

Leni said...

som du sliter tjejen... Du måste vara rädd om dig ju.
Hoppas att ni båda får sova riktigt gott inatt:)
Kram