Tuesday, October 27, 2009

Ovant

Nu har mitt frö både vaknat och somnat om igen.
Jag har betalat räkningar och jobbat lite.
Klockan är bara halv 8 och jag känner mig lite rastlös..
Har inget golv att lägga, ingen byrå att montera och inga tapeter som ska upp.
Eller jo, det har jag ju, men jag måste få lite åsikter om en del saker innan jag drar igång med sovrummet.
Jag har en hylla som jag monterat och som ska borras upp, men det är på andra sidan väggen vid Dantes säng och det känns ju väldigt onödigt att väcka den björn som sover..
Såga golvtrallar kanske..
Eller rensa papper och sätta in i pärmen..
Eller duscha, måla tånaglarna och lägga ansiktsmask..
Sova. Det borde ju vara det självklara valet.

2 comments:

Line said...

Njut. Men jag vet det är svårt att sitta still när man varit igång. Det där med att hålla högt tempo är en överlevnadsstrategi för småbarnsföräldrar har jag upptäckt. Sätter man sig ner och tar det lugnt faller man nämligen ihop i en liten hög.

Siv said...

Grattis på födelsedagen!! :)

Kram kram