Saturday, October 10, 2009

Höststäd, matprovning och jobb

Idag satte vi, jag och min lilla medhjälpare, på oss arbetskläderna direkt efter frukost och gav oss ut i trädgården och röjde.
Rensade rabatter, klippte ner buskar och sågade av grenar lite här och där.
Får väl se om det tar sig igen till våren.
Har noll koll på vad jag gör.
Det finns en del att röja, minst sagt, då trädgården vart klart eftersatt.
Har liksom haft annat att greja med.
När det började mörkna borstade vi av oss och rätade på den krumma kärringkroppen.
Mamman drog på sig sneakers och stoppade flingan i vagnen och tog en promenad sådär på kvällskvisten för att vattna i huset jag passar då vissa lyxar sig med utlandssemeter.
Hemma igen gav jag mig på rensning av leksaker och matprovning på min kräsna lilla allergiker.
Lax, kokt potatis och kokta morötter med en klick "smör" - vedervärdigt.
Kyckling, kokt potatis, kokosmjölk - rena rama giftet.
Kvällsvällingen slukades som vanligt och en utmattad tarzan slocknade i mitt knä och gav bara ifrån sig ett ynkligt pip när han placerades i sin säng.
Inatt hoppas jag han stannar där.
Igår sov han hos mamman från 23..
Liten vinner alltid.
Speciellt om man hotar med att kaskadspy över hela huset om man inte får sin vilja fram.

Nu ska jag skattedeklarera.
Jobba hemifrån så här en lördagskväll.
Lattjolajbans

No comments: